Algemene Voorwaarden

Algemene voorwaarden

Dit zijn de woorden waar we naar leven en zaken mee doen, zonder dit kunnen we geen uitzonderlijke service leveren!

Onze toewijding aan u is om u een reiservaring in Vietnam te bieden die niet te vergelijken is met andere. Om dit te kunnen doen, hebben we een duidelijke set beleidsregels en voorwaarden nodig waarin wordt uitgelegd hoe we met bepaalde situaties omgaan. 


Wat is de procedure als mijn vlucht vertraagd is? Wat gebeurt er als ik mijn boeking annuleer? Wat als slecht weer mijn tour beïnvloedt? U vindt het antwoord op al deze vragen in onze voorwaarden en ons beleid, evenals een uitgebreide uitleg in onze veelgestelde vragen. 


Lees ze gerust door en neem gerust contact met ons op voor alle vragen!

Contact ons

Algemene en boekingsvoorwaarden Friends Travel Limited Company V.2.23 2020/Sep

Lees voor uw eigen begeleiding zorgvuldig de onderstaande BOEKINGSVOORWAARDEN en zorg ervoor dat u deze volledig begrijpt voordat u bij ons boekt. In dit boekingsformulier verwijzen de woorden ‘Bedrijf’, ‘Wij’ en ‘Ons’ naar boekingen die zijn gemaakt onder Friends Travel Vietnam, Biking Around Vietnam Company, Easy-Riders.com, VietnamRondreizen.nl, RealHanoiBicyclEexperience.com en BookHalongBay.com, al brands zijn handelend onder Friends Travel Limited Company


‘Klant’ en ‘Klant’ betekent u, de persoon die ermee instemt de tour te kopen / boeken en / of elke persoon namens wie u akkoord gaat om de tour te kopen en die op het serviceticket staat vermeld. Het woord "Tour" verwijst naar de dienst die door de klant wordt geboekt. Deze service kan een tour, transport, visa, accommodatie of andere door ons georganiseerde services zijn. Deze gebruiksvoorwaarden zijn van toepassing op al onze producten en diensten die online, per e-mail, geboekt bij ons boekingskantoor, telefonisch, via Whatsapp, Facebook Messenger of Facebook-pagina of onze LiveChat op onze website of andere communicatieformulieren kunnen worden gekocht. Door onze website te bekijken en te gebruiken of door een reservering te maken, erkent u en gaat u ermee akkoord onze gebruiksvoorwaarden zoals hieronder uiteengezet zorgvuldig te hebben gelezen, begrepen en geaccepteerd.

Houd er rekening mee dat: Friends Travel Limited Company graag eventuele vragen beantwoordt.


1. Uw boeking bij VietnamRondreizen.nl

Uw contract is met Friends Travel Limited Company, opererend onder het merk VietnamRondreizen.nl en handelsnaam Friends Travel Vietnam, onder Business License: 0105925933 | Internationale touroperatorlicentie: 01-646 / 2014 / TCDL-GP LHQT of fietsen rond Vietnam Bedrijfslicentie 01C8028723

Bedrijfsgegevens zijn als volgt:

Friends Travel Vietnam

Adres: Ly Nam De -straat 15

District: Hoan kiem [oude wijk]

Stad: Hanoi, Vietnam

Dagelijkse openingstijden: 8:00 - 18:00 uur (GMT + 7 uur)

Klanten Hotline - WhatsApp - Mobiel (24/7):

+84934551069 (VN / EN) | +84904329289 (EN / VN)

E-mail: sidney@friendstravelvietnam.com


1.1. Grondafspraken:

We hebben geprobeerd op onze website en andere platforms duidelijk te maken dat vertragingen en wijzigingen in transportmethoden redelijkerwijs kunnen optreden in de hele regio waarin we actief zijn en dat ze onder de operationele normen kunnen vallen die in een groot deel van de ontwikkelde wereld als normaal zouden worden beschouwd . We kunnen geen enkele claim aanvaarden voor indirecte of gevolgschade die voortvloeit uit het niet naleven van transportleveranciers (zoals trein, auto, boot en vliegtuig) om te voldoen aan de door ons verstrekte dienstregeling of aan hun eigen dienstregeling. We kunnen geen enkele claim accepteren voor schokken, verlies, angst, hetzij mentaal of financieel, die voortvloeien uit afwijkingen van operationele normen door allerlei externe leveranciers wiens diensten deel uitmaken van onze reisroutes (origineel of gewijzigd). Houd er rekening mee dat de vertrektijden van weg- en treinverkeer en andere diensten slechts schattingen zijn. We proberen altijd te zorgen voor actuele vertrek- en reistijden. Voor veel van onze meer avontuurlijke reisroutes zijn verschillende voorbereidingsnormen en bepaalde niveaus van fitheid vereist - het is de verantwoordelijkheid van elke individuele deelnemer om zijn eigen geschiktheid te beoordelen en zich voor te bereiden op een geschikt niveau voor al onze reisroutes. We kunnen geen geld terugbetalen voor diensten waarvan u zich na aankomst terugtrekt. Met een redelijke opzegtermijn kunnen alternatieve versies van de meeste van onze activiteiten voor onze klanten worden georganiseerd en we zullen ons best doen om in alle redelijke gevallen te helpen. Als u twijfelt over uw gezondheid, of u wel of niet op een van onze routes moet reizen, dient u uw medisch adviseur en ons te raadplegen.


2. Bevestigde en geaccepteerde boeking

Alle boekingen worden alleen op aanvraag geaccepteerd en zijn gebaseerd op de vermelde prijzen vermeld op ons "Serviceticket" onder een niet-restitueerbare en niet-overdraagbare aanbetaling met een minimum van 25% van de totale som of vermeld anders overeengekomen met onze reis adviseur alleen via e-mail - het is de verantwoordelijkheid van de klant om deze gegevens zorgvuldig te controleren en ons onmiddellijk op de hoogte te stellen van eventuele fouten. Alle vermelde of vermelde prijzen worden omgerekend in lokale VND-valuta zoals vermeld in uw serviceticket.

In bepaalde omstandigheden kunnen er kosten in rekening worden gebracht voor het corrigeren van fouten na uw goedkeuring en ontvangen tourbetaling.

Een serviceticket van een voltooide boeking houdt niet de beschikbaarheid van een vakantie in. Hoewel uw aanbetaling uw reservering bij ons verzekert, is dit geen garantie voor de beschikbaarheid van hotels of land / water tourdiensten. Uw vakantiekosten kunnen veranderen als gevolg van externe invloeden, waarop wij geen invloed hebben, zoals hotelbeschikbaarheid, wisselkoersen, brandstoftoeslagen en het wijzigen of annuleren van diensten door luchtvaartmaatschappijen.

De uiteindelijke betaling is pas gegarandeerd van de totale tourprijs als alle services zijn bevestigd en in het geval van vluchten alle vliegtickets zijn uitgegeven. Als de uiteindelijke betaling wordt ontvangen via ons reisbureau, vallen digitale platforms of websites onder onze algemene voorwaarden. Boekingen die rechtstreeks via onze digitale platforms of overeengekomen websites worden gemaakt, vallen onder onze algemene voorwaarden.


2.1 Betalingen

2.1.1 Aanbetaling om een ​​boeking te bevestigen:

Nadat u het serviceticket en de prijs heeft afgesproken en uw instructie heeft ontvangen hoe u verder moet gaan, vragen wij u een aanbetaling van minimaal 25% van het totale bedrag te voldoen. Na ontvangst van uw aanbetaling gaat u automatisch akkoord met onze algemene voorwaarden, wij zullen definitieve boekingen maken en een serviceticket aan u bevestigen.

1. In sommige gevallen wordt het aanbetalingspercentage gewijzigd en ter goedkeuring vermeld op het serviceticket. De wijzigingen in het percentagebedrag zijn flexibel en gebaseerd op vertrekdatum en annuleringsbeleid van externe dienstverleners.

2. Boekingen die u zelf online hebt gekocht via onze website (s) of een van onze andere platform (en) of externe partners zijn onderworpen aan onze algemene voorwaarden.

Notitie

1. Volledige betaling is vereist voor alle tourprijzen onder US $ 1000, te voldoen op het moment van bevestiging.

2. Volledige betaling is vereist voor alle vluchten, treinkaartjes, visumgoedkeuringsbrieven, fast track-service op de luchthaven en hotelreserveringen om vooruitbetaalde vouchers voor uw diensten uit te geven.

3. We behouden ons het recht voor om de aanbetaling indien nodig te verhogen tot een volledige betaling, in het bijzonder boekingen van luxe cruises, hotels of diensten of andere.


2.1.2 Laatste betaling

Volledige betaling van het saldo moet door u uiterlijk 30 dagen voor vertrek van uw reis worden voldaan. Het is de verantwoordelijkheid van de klant om ervoor te zorgen dat aan alle betalingstermijnen wordt voldaan. We sturen mogelijk geen herinneringen.

1. Volledige betalingstermijnen zijn vastgesteld om uw boeking te beschermen, aangezien luchtvaartmaatschappijen, hotels, transport- en cruisemaatschappijen het recht hebben om prijzen te verhogen en in sommige gevallen boekingen te annuleren.

2. Alle boekingen gemaakt in de tijdlijn 30 dagen voor vertrek zijn onderhevig aan volledige betaling volgens onze algemene voorwaarden

3. Alle laatste betalingen die worden ontvangen via ons reisbureau, digitale platforms of websites die zijn overeengekomen, zijn onderworpen aan onze algemene voorwaarden.

4. Als de balansdatum niet wordt gehaald, kunnen uw reisarrangementen worden geannuleerd en kunt u uw aanbetaling verbeuren. Het is dus in uw voordeel om de betaling op de gestelde termijnen af ​​te ronden.

5. Na volledige betaling ontvangt de klant te allen tijde een serviceticket als boekingsbevestiging binnen 24 uur. Anders is de klant verplicht ons te raadplegen. Dit serviceticket is definitief, lees het zorgvuldig door en neem binnen 48 uur contact met ons op als er iets niet klopt zoals besproken.

Notitie

1. Wij hanteren een vaste wisselkoers op de datum op het moment van onze boekingen van USD x lokale valuta VND, dit kan niet worden gewijzigd met betrekking tot eventuele valutaverschillen op de wereldmarkt.

2. Uw vakantiekosten kunnen veranderen door invloeden van buitenaf, waarop wij geen invloed hebben. We betalen deze mogelijke kosten tot 25% van de geboekte tourprijs na de laatste betaling. Bij een verhoging van de totale kosten met meer dan 25% van de totale tourprijs is de klant verantwoordelijk voor het resterende bedrag. Dit is echter een uitzonderlijke situatie.


2.1.3 Last-minute betaling

Wanneer de klant ermee instemt om een ​​last-minute tour (s), pakket (en) of dienst te boeken, wat inhoudt dat een vertrek binnen 30 dagen via reisbureau of onze website (s) of een van onze andere platform (en) of externe partners zijn onderwerp onder onze algemene voorwaarden. Dan moet de volledige betaling direct volledig betaald worden of anders overeengekomen per e-mail.

Notitie

1. Het is te allen tijde de verantwoordelijkheid van de klant om de volledige betaling te voldoen zoals overeengekomen of anders overeengekomen per e-mail, ongeacht weekends en feestdagen.

2. We behouden ons het recht voor om de tour te annuleren als de betaling niet heeft plaatsgevonden.

3. Deposito's worden niet gerestitueerd.


2.2 Hoe te betalen

Bankoverschrijving, creditcards en PayPal

Friends Travel Limited Company accepteert betalingen via overschrijving en PayPal in overleg. Als u liever via overschrijving betaalt, neem dan contact met ons op.

Notitie

1. Friends Travel Limited Company moet het nettobedrag ontvangen, ongeacht de overboeking kosten door de klant.

2. Voor betaling via overschrijving rekenen wij 25 $ USD extra administratiekosten per transactie.

3. Opdrachtgever wordt tijdens dit proces verantwoordelijk gehouden en alle extra gemaakte kosten worden in rekening gebracht.

4. Wij kunnen nooit verantwoordelijk worden gehouden voor het wisselen van valuta, vergoedingen of kosten die door uw bank worden aangerekend of voor het nettobedrag dat we op onze bankrekening ontvangen.


Creditcardbetalingen

Wij accepteren betalingen met creditcards online en in onze reiswinkel (s) via POS. Voor onze POS- en online beveiligde betalingsplatforms worden de belangrijkste kaarten, waaronder Visa, Master Card, American Express en JCB Card, geaccepteerd. Houd er rekening mee dat voor betalingen met een creditcard 3% administratiekosten in rekening worden gebracht.


Wij accepteren alleen lokale valuta de Vietnam Dong (VND)

Er zijn drie betalingsmogelijkheden per creditcard:

1. E-mail, WhatsApp of Facebook Messenger

De klant ontvangt een betaallink via e-mail van onze betalingsprovider om via OnePay met een creditcard te betalen.

Opmerking: deze link voor het betalingsverzoek om te betalen met een creditcard kan worden verzonden door Friends Travel Limited Company of Biking Around Vietnam Company.

2. Website

Gebruik de betaallink op onze website en volg verdere instructies.

3. Op kantoor

Betaal op kantoor via ons kassasysteem met creditcard. Wij aanvaarden in geen geval betalingen van derden. We accepteren alleen contante betalingen in lokale valuta.

Voor alle creditcardbetalingen die we ontvangen, wordt u door de Vietnamese WET gevraagd om uw paspoort te tonen, er zal een scan worden gemaakt voor administratieve doeleinden.


2.3 Uw contract

Boekingen zijn alleen geldig voor de data en routingservices die door ons zijn gespecificeerd en zoals vermeld op uw serviceticket, zoals overeengekomen met de klant.

Een contract zal bestaan ​​zodra de aanbetaling of betaling is bevestigd door de contractleider, hetzij via reisbureau of onze website (s) of een van onze andere platform (en) of externe partners zijn onderworpen aan onze algemene voorwaarden.

 

Elk vluchtcontract is tussen u en de luchtvaartmaatschappij - wij treden op als agent namens deze luchtvaartmaatschappijen. Friends Travel Limited Company biedt alleen niet-wijzigbare en niet-restitueerbare vliegtickets aan, tenzij anders overeengekomen. Hoewel we niet van plan zijn wijzigingen aan te brengen of reisarrangementen voor klanten te annuleren, behouden we ons het recht voor om alternatief vervoer, tour, cruise of accommodatie te vervangen om de voltooiing van een reisroute te garanderen of in het beste belang van de veiligheid van al onze gasten en welzijn, ook als we niet kunnen communiceren om u te informeren. In het onwaarschijnlijke geval dat er wijzigingen zijn aangebracht in uw reisarrangementen, zowel voor als tijdens uw reis, zullen we proberen u zo snel mogelijk per e-mail of whatsapp te informeren.

Houd er rekening mee dat we hiertoe niet verplicht zijn, noch zijn we verplicht om compensatie te bieden als reisarrangementen worden gewijzigd. Als uw boeking wordt geannuleerd, proberen we eerst een ander alternatief te regelen in hetzelfde serviceniveau. Als dit niet mogelijk is, zullen we ons uiterste best doen om ervoor te zorgen dat u een volledige en snelle terugbetaling ontvangt.

We behouden ons het recht voor om elke boeking te weigeren.


3. Uw boeking wijzigen of annuleren

3.1 Uw boeking wijzigen

Als u uw boekingsarrangementen wilt wijzigen, zullen wij, nadat de betalingsbevestiging is uitgegeven, ons best doen om u te helpen bij het aanbrengen van deze wijzigingen in uw boeking. We moeten US $ 5 per persoon extra in rekening brengen voor het wisselen per betrokken service, we zullen u informeren of er annuleringskosten van toepassing zijn. Als u ons minder dan 30 dagen voor de voorgestelde vertrekdatum op de hoogte stelt, hebben we het recht om het aanbetalingsbedrag te weigeren en niet terug te betalen. Houd er rekening mee dat het niet altijd mogelijk is om bepaalde gevraagde wijzigingen aan te brengen, aangezien ze deel uitmaken van een beschikbaarheidsverzoek, we proberen echt te helpen bij het aanbrengen van wijzigingen op uw verzoek. Naast alle kosten die door Friends Travel Limited Company in rekening worden gebracht, is de klant aansprakelijk voor eventuele extra kosten die door ons zijn gemaakt of die door een leverancier worden geheven. Voordat we uw boeking op uw verzoek wijzigen, vragen we een volledige vooruitbetaling.

Opmerking: een eenmalige vergoeding is van toepassing van $ 30 administratiekosten die standaard moeten worden betaald in geval van wijziging van uw boeking.


3.2 Uw boeking annuleren

Verzoeken om een ​​boeking te annuleren moeten schriftelijk door de klant worden gedaan of rechtstreeks vanuit het eigen e-mailaccount van de klant worden gemaild. E-mailstempeldatum en -tijd zijn van toepassing voor ontvangst. Houd er rekening mee dat onze annuleringsvoorwaarden zoals gespecificeerd van toepassing zijn op uw boeking. Friends Travel Limited Company behoudt zich het recht voor om tijdens de complexiteit van de boeking extra kosten in rekening te brengen voor eventuele restituties.


3.3 Annuleringskosten:

Het volgende beleid is van toepassing op alle soorten annuleringen van services als u uw tour in een later stadium annuleert nadat u uw boeking bij ons heeft afgerond:

1. boven 60 dagen, 100% restitutie van de totale tourprijs, aanbetaling is vast, niet restitueerbaar

2. 60-30 dagen 75% restitutie van de totale tourprijs, aanbetaling is vast, niet restitueerbaar

3. 29-15 dagen 50% restitutie van de totale tourprijs, aanbetaling is vast, niet restitueerbaar

4. 14 dagen of minder, geen restitutie

5. No show / geen schriftelijke kennisgeving, geen restitutie

De bovenstaande boetes zijn van toepassing wanneer de gehele boeking of gedeeltelijke service wordt geannuleerd en zijn van toepassing op alle services, inclusief tour-, transport- en accommodatieregelingen. Je denkt liever niet na over alle dingen die tijdens je reis mis kunnen gaan, maar deze dingen kunnen en zullen gebeuren, daarom raden we je ten zeerste aan om onze annuleringsreisverzekering te lezen.

Zie hoofdstuk 11 ‘Reisverzekeringen Friends Travel Vietnam’ voor meer informatie.

Notitie

1. Alle aanbetalingen zijn vast, niet restitueerbaar met een minimum van 25% van de totale som of anders overeengekomen.

2. In geval van annulering van de totale boeking moeten standaard $ 30 administratiekosten worden betaald.

3. Talrijke hotels in Vietnam staan ​​op aanbetalingen of volledige betaling op het moment van boeken om de kamers te beveiligen. Deze aanbetalingen of volledige betalingen zijn niet onderhandelbaar en worden niet gerestitueerd als een boeking wordt geannuleerd.

Bij annulering van luxe cruisereizen, hotels of resorts kan 100% van de totale kosten in rekening worden gebracht.

4. Houd er rekening mee dat in veel gevallen binnenlandse en internationale vluchten die binnen uw reisschema worden gebruikt, vaak ruim voor uw vertrek moeten worden uitgegeven. Deze zijn 100% niet-restitueerbaar en komen bovenop de bovengenoemde verliezen.

5. Sommige hotels en cruises werken niet onder deze voorwaarden en hebben strengere annuleringsvoorwaarden, vooral tijdens het hoogseizoen. Deze kosten dienen wij waar nodig door te berekenen aan de opdrachtgever.

6. Speciale voorwaarden: Afhankelijk van de luchtvaartmaatschappijen en het annuleringsbeleid van de leverancier, kunnen de bovenstaande voorwaarden zonder kennisgeving worden gewijzigd.

7. Als de annulering niet voor de gehele boeking geldt (bijv. Slechts een eenpartijlid) kan de annulering aansprakelijk zijn voor eventuele eenpersoonskosten die op de andere leden van de oorspronkelijke boeking zijn toegepast.

8. Elke restitutie omvat geen visa, visumverwerkingskosten, reserveringskosten, administratiekosten of creditcardkosten, valutaverschillen, reisverzekering of persoonlijke uitgaven die in alle gevallen voor 100% worden verbeurd.

9. Klanten wordt geadviseerd om een ​​geschikte reisverzekering te hebben om deze kosten te dekken in geval van annulering of vertraging. We kunnen niet verantwoordelijk worden gehouden voor eventuele kosten die voortvloeien uit een ongepland vertrek van een reisroute. Wij kunnen niet verantwoordelijk worden gehouden voor overmacht zoals beschreven in hoofdstuk 9.

10. Er wordt geen restitutie verleend voor ongebruikte reisdiensten of een deel daarvan, noch is de prijs of waarde van ongebruikte reisdiensten inwisselbaar voor alternatieve arrangementen. 11. Alle vliegtickets worden niet gerestitueerd, zijn alleen geldig voor de gekochte vlucht en / of data en kunnen niet worden geruild of overgedragen.


3.3A Mogelijkheid om geannuleerde boeking te wijzigen

Het is mogelijk dat u een verzoek indient om uw boeking te annuleren en uw boeking te wijzigen om naar een toekomstige datum te vertrekken. Aangezien dit een vrij complexe situatie is om te annuleren en uw boeking te wijzigen naar een open datum, zal uw reisadviseur u helpen om het verlies van de totale boeking terug te vorderen. We kunnen niet beloven dat we zullen slagen, aangezien elke boeking zijn eigen voorwaarden heeft. Maar de ervaring heeft geleerd dat we de boeking kunnen verplaatsen door niet te annuleren en te wijzigen met een extra kost tussen 10% en 25%.


4. Restitutieprocedure

Restitutieprocedures voor een ontvangen klacht over uw reis / excursie / accommodatie of diensten zullen niet langer dan 3 tot 10 werkdagen duren voordat het eindresultaat is bereikt. Goedgekeurde restituties kunnen uitsluitend contant worden betaald op ons kantoor in Hanoi.

Als de terugbetaling is goedgekeurd, kan terugbetaling alleen plaatsvinden via PayPal of contant op ons kantoor.

Notitie

Terugbetaling door PayPal kan extra kosten met zich meebrengen, zoals valuta- en transactiekosten, deze kosten worden aan de klant toegerekend.

1. Restitutie met creditcard via POS is niet mogelijk

2. Restitutie via overschrijving is alleen mogelijk indien de betaling ook via overschrijving op dezelfde bankrekening heeft plaatsgevonden

3. Restitutie via website www.friendstravelvietnam.com is mogelijk indien de boeking direct via de website is geboekt en alleen voor het bedrag dat via de website is geboekt.

Restituties voor bankoverschrijvingen, valutaverschillen, administratiekosten, boekingskosten en creditcardkosten worden niet gerestitueerd.

Reisnotities

Let op: voor elke geboekte tour informeren we de klant over belangrijke dingen die u moet weten voor uw aanstaande reis. Dit doen wij zodat je goed voorbereid bent tijdens de geboekte tour. We gebruiken een reis-app die u gratis en eenvoudig als tool kunt downloaden, zodat u uw reis van begin tot eind kunt volgen.

U krijgt via internet gratis toegang tot uw webgebaseerde browserversie van uw persoonlijke "digitale reisroute". Hier hebben we zorgvuldig alle details en benodigdheden vermeld die nodig zijn voor uw aanstaande reis, ook vertrek- en aankomsttijden en ophaallocaties.

Let op: Ons “serviceticket” is altijd definitief als een boeking is bevestigd. Onze reis-app is slechts een hulpmiddel om uw reis in detail te visualiseren.


5. Klanten met speciale behoeften

Het is de verantwoordelijkheid van de klant om ons, en voorafgaand aan de boeking, alle fysieke of mentale omstandigheden van een lid van hun gezelschap die relevant kunnen zijn, bekend te maken. We behouden ons het recht voor om de Tour te weigeren voor een persoon als die Tour naar onze mening niet in overeenstemming zou zijn met de speciale behoeften van die persoon. Er is geen aansprakelijkheid jegens ons voor het aanbieden van een ongeschikte Tour, of voor enige persoon waarbij de speciale behoeften van die persoon niet zijn bekendgemaakt op het moment van boeking.


6. Speciale verzoeken

Speciale verzoeken (bijv. Accommodatie op de begane grond, enz.) Moeten door de klant schriftelijk aan ons worden meegedeeld op het moment dat de boeking wordt gemaakt. We zullen redelijke inspanningen leveren om aan dergelijke verzoeken te voldoen. Niet alle speciale verzoeken kunnen echter niet worden gegarandeerd en maken geen deel uit van het contract. Wij zijn niet aansprakelijk voor het niet voldoen aan een speciaal verzoek.

Om uw speciale voedselverzoek in behandeling te nemen, willen we dat u ons ten minste 36 uur van tevoren per e-mail op de hoogte stelt van uw boeking

Als u vegetariër of veganist bent, voedselallergieën heeft of geen zeevruchten of andere eet, kunnen wij u in het algemeen van dienst zijn. Als u zeer specifieke dieetwensen heeft, bespreek dit dan tijdens het boeken, als we niet kunnen voorzien, bent u verantwoordelijk voor uw eigen meegebrachte maaltijden.

Opmerking: standaard "speciale voedselverzoeken" kunnen niet binnen 1 dag voor vertrek worden verwerkt.


7. Extra reisbenodigdheden

7.1 Reisverzekering

We raden alle tourdeelnemers ten zeerste aan een complete reisverzekering af te sluiten, inclusief: medische verzekering, bagage- en standaardverzekering van de leverancier om hun reisplannen te beschermen.

Lees het gedeelte: (11. Reisverzekering Friends Travel)


7.2 Gezondheid

Controleer de gezondheids- en medische vereisten voor de bestemmingen die u bezoekt met uw medisch adviseur en zorg voor vaccinaties en medische certificaten voor uw vertrek.


7.3 Visa en paspoort

De verantwoordelijkheid voor het verkrijgen en meenemen van correcte visa, paspoorten en andere reisdocumenten blijft bij de klant. Paspoorten moeten minstens 6 maanden geldig zijn na de datum van uw voorgenomen vertrek uit Vietnam en voldoende (minstens 3 pagina's) bevatten voor visa, inreis- en uitreisstempels.

Visum- en gezondheidsvereisten veranderen regelmatig, en het is raadzaam om alle vereisten opnieuw te controleren, dicht bij uw vertrek. Het is uw verantwoordelijkheid om ervoor te zorgen dat u voldoet aan alle toepasselijke vereisten met betrekking tot paspoort-, visum- en gezondheidsaangelegenheden. Wij kunnen niet aansprakelijk worden gesteld als u hier niet voor zorgt.

Voor registratiedoeleinden die wettelijk verplicht zijn, zijn we verplicht om uw paspoort en visumdocumenten te fotokopiëren. bij weigering om mee te werken, kan de toegang tot de tour worden geweigerd en worden eventuele kosten niet vergoed.


8. Aansprakelijkheid

Wij kunnen niet verantwoordelijk worden gehouden voor de veiligheid en het welzijn van klanten of hun bezittingen. Hoewel we alle redelijke hulp en bijstand zullen bieden, is het absoluut noodzakelijk dat u een adequate reisverzekering afsluit. Indien de klant iets vernielt of schade veroorzaakt tijdens een geboekte tour zijn de gemaakte kosten voor de klant zelf. Tijdens sommige tours is de klant verplicht om afzonderlijke aansprakelijkheidscontracten te ondertekenen waarin staat dat we niet verantwoordelijk kunnen worden gehouden voor eventuele schade. In geval van weigering om te tekenen, kan de toegang tot de tour worden geweigerd en worden eventuele kosten niet vergoed.


9. Overmacht

Friends Travel Limited Company kan op elk moment een boeking annuleren, opschorten, wijzigen of intrekken in het geval van 'Overmacht', in welk geval de klant geen geld terugkrijgt dat is ontvangen door Friends Travel Limited Company. Friends Travel Limited Company kan geen enkele verantwoordelijkheid aanvaarden of enige compensatie betalen voor enig verlies, vertraging, annulering of wijziging van reisarrangementen veroorzaakt door omstandigheden die neerkomen op 'Overmacht'. Dit kan oorlog of oorlogsdreiging, uitbraak of dreiging van ziekten of virussen, weigering van toegang tot de grens om ongedocumenteerde redenen, arbeidsconflicten, brand, extreme en ongunstige weersomstandigheden, natuurrampen, rellen / burgeroorlog, terroristische activiteiten, beslissingen met betrekking tot aan buitenlandse onderdanen gemaakt door de gekozen of feitelijke leiders van dergelijke gebieden; en dergelijke andere omstandigheden buiten de redelijke controle van Friends Travel Vietnam. In dergelijke omstandigheden zullen we al het mogelijke doen om alternatieve reisarrangementen te bieden om de veilige doorgang voor onze klanten te garanderen. Eventuele gemaakte kosten komen bovenop de oorspronkelijke kosten van de bestaande tour en moeten mogelijk vooraf worden betaald. We raden sterk aan om onze reisverzekering samen met de geboekte tour af te sluiten. Voor uitgebreide informatie over wat deze verzekering dekt, leest u hoofdstuk 11 Reisverzekering Friends Travel Vietnam.


10. Klachten

Als u problemen ondervindt tijdens uw reis met ons, moet u ons onmiddellijk op de hoogte brengen via onze klantenhotline die hierboven wordt vermeld. Deze hotline is 24/7 bereikbaar. Er is altijd een manier om de klacht te melden en daarom moet het direct gebeuren, zodat we kunnen helpen of het opgetreden probleem onmiddellijk kunnen oplossen. Als u in eerste instantie niet tevreden bent met de geboden oplossing, kunt u een uitgebreide klacht sturen naar onze e-mail: sidney@friendstravelvietnam.com. We kunnen klachten of restitutieclaims alleen in behandeling nemen nadat deze per e-mail zijn ontvangen. De klacht zal met zorg worden afgehandeld en in sommige situaties zullen we meer tijd nodig hebben om te onderzoeken en uw hulp. We proberen echter snel te reageren binnen 1 tot 3 werkdagen. Het totale resultaat van uw klacht mag niet langer dan 30 dagen duren. Cliënten zijn verantwoordelijk voor het tonen van bewijsmateriaal / als foto en gedetailleerde rapportage enz. Die nodig zijn om de klacht op te lossen.


11. Reisverzekering via Friends Travel Limited Company

Friends Travel Limited Company biedt een gecomprimeerde "reisverzekering" -opties waarbij klanten de tour zonder enige uitleg kunnen annuleren. Als we tijdens de reis de reis moeten annuleren vanwege overmacht, ontvangt de klant het betaalde bedrag terug op zijn reis.

Let op: Verzekering is alleen geldig tijdens het aankoopproces om de aanvullende verzekeringsoptie toe te voegen voordat je boekingsproces afrondt. Het verschuldigde saldo + verzekeringskosten van tourbetalingen moeten te allen tijde volledig worden betaald, ten minste 30 dagen voor vertrektijd of anders worden vermeld via e-mail of anders worden vermeld direct tijdens het online boekingsproces op onze platforms. Verzekeringsrestituties worden binnen 30 dagen na de veronderstelde reisdatum verrekend!


Bij het afsluiten van de verzekering gelden de volgende polissen:

Reisverzekeringspakket 01

De klant kan de tour op elk moment annuleren, zonder enige reden uiterlijk 24 uur voor de eerste vertrektijd van de gestarte tour of dienst. Annulering na 24 uur is uitgesloten en verplicht onder de normale contractvoorwaarden.

Betaal 3% van de totale reissom en de klant krijgt 85% terug van de totale reissom inclusief aanbetaling die bij ons is geboekt.

Reisverzekeringspakket 02

De klant kan de tour op elk moment annuleren, zonder enige reden uiterlijk 24 uur voor de eerste vertrektijd van de gestarte tour of dienst. Na 24 uur is annulering uitgesloten. Annulering na 24 uur is uitgesloten en verplicht onder de normale contractvoorwaarden.

Betaal 5% van de totale reissom en de klant krijgt 95% terugbetaald op de totale tourprijs inclusief aanbetaling die bij ons is geboekt.

Reisverzekeringspakket 03

De klant kan de tour op elk moment en zonder reden annuleren.

Betaal 8% van de totale reissom en de klant krijgt 100% terugbetaald op de totale tourprijs inclusief aanbetaling die bij ons is geboekt.

Share by: